dinsdag 20 januari 2009

Nokia 5730 Xpress Music

Op de site van Mobile-Review is hij al te zien en wordt hij besproken: de Nokia 5730 Xpress Music. Het forumpubliek daar en op engadget.com vindt het een lelijk maar bruikbaar ding, en de specs zijn ook helemaal niet slecht: 2,4 inch schermpje, qvga, hsdpa en wifi. Combineer je dat alles met een nadruk op muziek en een uitschuifbaar toetsenbordje en je hebt een toestel dat vooral de jongere jeugd, die veel en vaak sms't aanspreekt. En de prijs is zo'n € 220,- voor belastingen of subsidies, dus je krijgt hem waarschijnlijk zó mee met een niet eens superonereus jaarabonnement.

Daarmee is niet gezegd dat ik hem zelf zou willen. De 5730 XM is de Xpress Music-uitvoering van de komende E75. Vergelijkbare vormgeving, maar waarschijnlijk wat dunner en helemaal in metaal uitgevoerd. En omdat het E-series is, worden er vast wat software, en mogelijkheden bijgeleverd die het voor iemand die zo'n teksttoestel voor zijn werk nodig heeft aantrekkelijker maakt. En hij zal duurder zijn, maar dat is voor die doelgroep waarschijnlijk geen bezwaar.



Toch zijn beide toestellen niet voor mij. Voor mij moet zo'n uitschuifbaar toetsenbordje meerwaarde bieden. Die zie ik wel bij de komende
Nokia N97
omdat die een veel groter beeldscherm heeft, waardoor je 'm op een bureaublad kunt zetten en er mee werken. Voor een telefoon met een kleiner scherm zou mijn voorkeur uitgaan naar de E71. Op dit moment het lekkerste mobieltje dat je kunt kopen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten