vrijdag 23 januari 2009

Nokia E75



Bij het Zweedse Daily Mobile zijn nieuwe foto's te vinden van de Nokia E75

het zakelijke tweelingbroertje van de Nokia 5730 Xpress Music. Met zo'n beetje dezelfde specs (2,4 inch 2,8 inch schermpje, qvga, hsdpa (3.6G) en wifi). Maar met een gelikter uiterlijk. Mijn nieuwe telefoon is het niet, want ik vind een toetsenbordje dat je uitschuift, maar met een plat scherm helemaal niet zo handig.

Als ik nu een telefoontje zou moeten kopen omdat mijn oude in het water was gevallen, dan zou dat een Nokia E71 zijn. Ook al omdat ik die zo mooi vind.

Het programma dat je, met enige moeite, kunt zien is overigens Nokia Messaging. Met de E71 wordt het meegeleverd, maar je kunt het ook installeren op tal van andere apparaatjes en het werkt zo goed dat ik er graag even een linkje naar heb gelegd.

Voor mij is de E75 dus niet bestemd. In de blogosfeer wordt ervan uitgegaan dat het apparaatje het goed zal doen in de Verenigde Staten, en moet het de concurrentie aangaan met een toestel als de HTC S740. Voordeel van de E75, en al helemaal van de 5730 XM is dat beide telefoontjes (véél) goedkoper zullen zijn en dat de E75 er een stuk stijlvoller uitziet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten