vrijdag 6 februari 2009

Productcode Nokia N96 veranderen

Bekende ergernis. Er komt een nieuwe update uit voor je  Nokia N96. Maar omdat je een providerspecifieke telefoon hebt (bijvoorbeeld een van KPN) sta je achter in de rij. Erg vervelend allemaal, temeer omdat de laatste update enkele belangrijke verbeteringen biedt, waardoor de N96 meer gaat lijken op de wow-machine die hij eigenlijk is.

Daarom deze korte handleiding.

Let op:

De kans is groot dat je door de productcode te veranderen je garantie verliest. Dus hier geldt:

De productcode veranderen doe je op eigen risico. Doe het niet als je je er onzeker bij voelt. Ik geef geen ondersteuning voor of bij het veranderen van deze productcode of welke productcode dan ook, en als je na het updaten met een plastic baksteen in je handen zit, in plaats met zo’n slim mobiel computertje, kan alleen de Nokia Service je verder helpen. Daar zijn ze niet blij met apparaatjes met een gewijzigde product code, en met hun baasjes ook niet. Als je garantie door het wijzigen van de product code vervallen is, kost het repareren je geld.

Download Nemesis Service Suite en de laatste versie van Nokia Software Update en installeer deze.

  1. Sluit je telefoon aan op je PC en wacht totdat Windows de drivers heeft geïnstalleerd.
  2. Start Nemesis Service Suite en klik op “Scan for new device” rechts boven in het venster (het vergrootglas)
  3. Klik op het pictogram “Phone info” (pictogram met het telefoontje, tweede van links in de tweede rij).
  4. Klik op “Scan” 
  5. Noteer de Product Code die in het tekstvak Product Code staat, en bewaar deze goed. Dan kun je de code eventueel later weer terug veranderen.
  6. Verander de product code, in het tekstvak Product Code in een van de codes uit onderstaande lijst. Voor Nederland met een Nederlands besturingssysteem is de productcode Euro2.
  7. Vink het vakje “Enable” (rechter kolom) aan.
  8. Klik op “Write”, waarna de product code van je N96 wordt veranderd. (Dit is in een oogwenk gebeurd).
  9. Sluit Nemesis Service Suite af en start Nokia Software Update.
  10. Belangrijk!: Zorg dat e telefoon is aangesloten op je oplader want je telefoontje bijwerken vreet stroom en: handjes thuis. Raak je telefoon niet aan tijdens het bijwerken (updaten), raak de kabel niet aan tijdens het bijwerken. Ga het liefst helemaal weg van je computer terwijl je bijwerkt. Als je het bijwerken verknalt, moet je er waarschijnlijk mee naar de Nokia Service. En daar zijn ze niet blij met telefoontjes met een gewijzigde product code, en met hun baasjes ook niet. Waarschijnlijk zullen ze zeggen dat je garantie is vervallen. Wat dat betreft ben je dus twee keer gewaarschuwd en tel je voor vier.
  11. Klaar!
  12. Je telefoon is bijgewerkt. Bel iedereen die je kent op om ze te vertellen dat je helemaal zelf,  jawel,  de Product Code van je prachtige N96 hebt bijgewerkt. En jee, wat werkt hij nou goed!

    Productcodes (Voor Nederlands moet je EURO 2 hebben)
    0568238: UK,IRELAND - Warm Titanium
    0543713: EURO 1 - Warm Titanium
    0543716: EURO 2 - Warm Titanium
    0543717: EURO 3 - Warm Titanium
    0543712 FRANCE - Warm Titanium
    0543714 ALPS - Warm Titanium
    0543715 SCANDINAVIA - Warm Titanium
    0543718 BALTIAN - Warm Titanium
    0543719 BALKANS - Warm Titanium
    0543720 GREECE, CYPRUS - Warm Titanium
    0543721 TURKEY - Warm Titanium
    0543722 RUSSIA/BELARUS - Warm Titanium
    0543723 MOLDOVA - Warm Titanium
    0543724 UKRAINE - Warm Titanium
    0543725 CIS - Warm Titanium
    0543726 ISRAEL - Warm Titanium
    0543727 ARABIC2 - Warm Titanium
    0543728 NORTH AFRICA - Warm Titanium
    0543729 SSA1 - Warm Titanium
    0543730 URDU - Warm Titanium
    0543731 FARSI - Warm Titanium
    0554268 SSA-French - Warm Titanium
    0554269 UAE - Warm Titanium
    0554452 SPAIN - Warm Titanium
    0554453 SSA-PT - Warm Titanium
    0556600 BULGARIA and ROMANIA - Warm Titanium
    0567372 ARABIC1 - Warm Titanium

34 opmerkingen:

  1. moet je de orginele code na de update ook terug zetten? of juist niet ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het niet gedaan, zie ook niet in waarom je het zou doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoe kan ik zien of ik een nokia n96 plume of sand
    heb?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik probeer te updaten, zegt ie nog steeds geen update beschikbaar??:S

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dan is er geen update beschikbaar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lukt niet, krijg de hele tijd een error

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik heb een t-mobile voorafgeinstalleerd toestel , ben ik dan alle t-mobile fratsen dan ook kwijt ?(wat de bedoeling is )

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @anoniem 2 oktober 2009 Yup, behalve die dingen die dan via je sim binnenkomen. Productcode veranderen is ontcrappen. Daarom verlies je ook je garantie. Raar maar waar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. gerard ;
    dank U !
    en heb je het zelf al gedaan ? en is het goed gegaan ?
    en plume is dat antraciet met silver aan de zijkant ?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik kom helaas niet verder dan het installeren van beide programma's , want hij vraagt vervolgens niet om het installeren van de drivers :( , anoniem van 2 oktober

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ben iets verder , maar krijg ook "write new values...error" melding na write -actie ....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik zie zelfs originele productcode niet na scan ....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik krijg aldoor een error bij het scannen naar de phone info. Iemand enig idee wat ik fout doe?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb de code geprobeerd te veranderen dat ging maar hierna kon ik nog niet updaten ik heb een T-Mobile toestel en zit nog steeds met versie 12.043 te klooien ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. (Euro 2) 0543716 warm titanium

    dees werkt bij mij perfect,succes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. heb ik ook geprobeerd (0543716 ) maar geen updaten beschikbaar , ik heb de n96 met digitenne , ik gebruik de nederlandse nokia software updater ?
    weet iemand raad

    BeantwoordenVerwijderen
  18. HELP, ik kom er niet meer uit. Uit eindelijk is het gelukt om Nemesis mijn N96 te laten vinden. Via read de productcode, en als ik dan op "write" druk geeft het programma wel "done" aan maar er veranderd niets aan de productcode en de laatste update blijft 12.043 iemand raad???
    p.s ik heb 0574290 (t-mobile)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ben waarschijnlijk blond, maar je kunt dus gewoon over de productcode heen typen en heb deze meerdere malen veranderd in de bovenstaande productcodes maar hij blijft weergeven geen updates beschikbaar (huidige versie 12.043) Wie o wie weet raad...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik heb hier 2 liggen een die een melding kreeg dat er nieuwe software is.
    dus die product code gebruikt voor het ander toestel en het werkte.
    allebij nu de 30.101 erin zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. toch jammer dat je in de handleiding N96 typt terwijl dit beide N95 code's zijn die dus niet met de N96 firmware werken.

    N96 Euro2 (dus met nederlandse taal) productcode is: 0543716

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Opmerkelijk genoeg heb je gelijk. Ik moet het verkeerde lijstje hebben gekopieeerd. Merkwaardig dat je na bijna een jaar de eerste bent, die het opmerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @s
    Aha, ik zie nu wat je bedoelde :D

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Weet iemand hoe t komt dat je bij scan error krijgt? ligt dit aan het OS van de PC?
    krijg namelijk ook niet dat USB install ding te zien....... wie o wie helpt me ?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mensen die een error krijgen bij het zoeken naar hun telefoon moeten kiezen voor MASSAOPSLAG als je de connectie maakt tussen je telefoon en pc.

    succes

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik kreeg ook geen serienummer te zien maar heb gewoon de euro2 erin gezet en het werkte, hij vond de update 30.xx. ik moet zeggen dat hij nu wel stabieler is en sneller.Dus ga de N96 nu toch maar niet als plastic baksteen gebruiken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. henksm@telfort.nl15 juni 2010 om 05:26

    ik heb eindelijk de nieuwe software op mijn N96 kunnen krijgen alleen wrtk mijn TV van kpn nu niet meer.. wat kan ik daar aan doen..

    beetje laat hierzo maar beter laat dan nooit..

    BeantwoordenVerwijderen
  28. tv gaat verloren, das bekent

    BeantwoordenVerwijderen
  29. hoezo tv gaat verloren, dan is de optie niet zo interresant meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. TV Finktie weg ? Dan wordt het dus een N95.. hier heb ik er al 3 van liggen.

    Zal het binnenkort ook even proberen met de N96.


    Bij het installeren van het Nemisiss programma kies ik de optie: Virtual Usb Device ???

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Gelukt.... heb nu de nederlandse taal. TV Functie is er nog en gewoon Virtual Usb Device kiezen.

    prachtig programma.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hallo,
    ik heb in nemisiss de productcode geprobeerd te veranderen, maar dat pakt hij niet.
    als ik nemisiss nogmaals start staat er weer de orgineele productcode... HELP
    Ik wil graag van die rotte t-mobile zooi af!
    PS heb een nokia 6700 classic black

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Vandaag de 30.101 op mijn Nokia N96 via Nokia updater geplaatst,
    werkt nu sneller en TV gewoon weer aan de gang gekregen, op de KPN site staat hoe je dat moet doen.

    BeantwoordenVerwijderen